Kompanija „Dženeral motors” (GM) objavila je da će definitivno obustaviti proizvodnju svog kultnog automobila „pontijak”, koji se na tržištu četvorotočkasa pojavio prvi put još pre 84 godina. Sada će „pontijak” ostati u uspomeni uglavnom posredstvom starijih holividskih filmova, u kojima su se brojni američki glumci „šepurili” pored tog nekad prestižnog automobila.Kao osnovni razlog prestanka proizvodnje nekada veoma popularnog automobila GM je naveo da „više ne može da finansira nerentabilnu produkciju” kakvom se u uslovima velike ekonomske krize pokazala izrada vozila marke „pontijak”.
Kompanija „Dženeral motors” (GM) objavila je da će definitivno obustaviti proizvodnju svog kultnog automobila „pontijak”, koji se na tržištu četvorotočkasa pojavio prvi put još pre 84 godina.
Sada će, kako navodi američka štampa, „pontijak” ostati u uspomeni uglavnom posredstvom starijih holividskih filmova, u kojima su se brojni američki glumci „šepurili” pored tog nekad prestižnog automobila.
Kao osnovni razlog prestanka proizvodnje nekada veoma popularnog automobila GM je naveo da „više ne može da finansira nerentabilnu produkciju” kakvom se u uslovima velike ekonomske krize pokazala izrada vozila marke „pontijak”.
Automobil „pontijak” je decenijama bio omiljeno vozilo mnogih mladih Amerikanaca, pleneći njihovu pažnju svojim komforom i za to vreme veoma preciznim upravljačkim mehanizmom i brzinskim karakteristikama.
Amerikanac Edvard Marfi je, još davne 1893. godine, osnovao kompaniju „Pontijak”, a firma je 1907. počela da proizvodi i automobile, da bi kroz neko vreme bila preimenovana u „Dženeral motors”.
Od 1926. godine ta kompanija je postala poznata pod imenom „Pontijak motor divižn”. U 1933. godini generalni direktor te firme je postao Gari Klinger, koji je u proizvodnju uveo automobile sa šestocilindričnim motorom.
Prilikom osnivanja prve fabrike „Pontijak” u Mičigenu, ta auto - marka je bila namenjna, pre svega, predstavncima američke radničke klase, a tek tri decenije kasnije, kada je pretilo gašenje proizvodnje, počela je izrada modernijeg i mnogo skupljeg modela koji je ubrzo postao pravi hit na americkom tržištu.
Marketinški stručnjaci GM -a su „pontijak” prijavili početkom ´60. godina za auto - trke i istovremeno počeli propagandnu kampanju sa ciljem da za njega stvore imidž moćnog i agresivnog automobila za koji su, pre svega, zainteresovani mladi ljudi.
Model „pontijaka” sa osmocilindričnim motorom je tako ´60. godina postao veliki komercijalni uspeh GM, a samo u toku 1968. je prodato milion primeraka tog vozila.
Tokom minule decenije, nekada prestižna marka GM-a nije više imala zadovoljavajuću prođu na tržištu, jer je zbog velike potrošnje goriva i tehnološke zastarelosti naglo gubila bitku sa domaćim i stranim konkuretnima.
GM je bio prinuđen, zbog teške finansijske krize u kojoj se našao u protekle dve godine, ne samo da smanji ili u potpunosti obustavi proizvodnju nekih ranije prestižnih modela, uključujući i „pontijak”, već i da proda svoj takođe čuveni brend „hamer”. Nameravao je da isto učini i sa svojom evropskom filijalom -„Opel” - ali je u poslednjem trenutku od toga odustao.